Referencer

Litteraturliste:

Arnheim, Rudolf (1997): Art and Visual Perception. University of California Press. S. 1-26.

Barthes, Roland (1964): “Billedets retorik”. I Communications 4

Norman, Don (2013): The Design of Everyday Things. Basic Books

Wensveens, S.A.G et al. (2004): “Interaction Frogger: a Design Framework”. I Proceedings of the 5th conference on Designing interactive systems: processes, practices, methods, and techniques (DIS ’04). ACM New York, NY, USA, s. 177-184

 

Transskribering af interview med pølsemanden på Banegårdspladsen:

Jeg (Casper) går ind i pølsevognen, og ser en togmand og pølsemanden stå og snakke…

Casper: “Hej, undskyld må jeg spørge om noget?”

Pølsemand: “Ja hvad?”

Casper: “Den skærm er det noget i kigger på?”

Pølsemand: “Hvor mange er i lige på den opgave der?”

Casper: “Er du blevet spurgt af andre da?”

Pølsemand: “Ja, der har været flere forbi”

Casper: “Kigger du nogensinde på den?”

Pølsemand distraheres af anden kunde. En ældre dame.

Togmand: “Ja en sjælden gang imellem”

Casper: “Hvad synes du om indholdet på den?”

Togmand: “Sådan noget som bolig-reklamer der, det er jeg jo fuldstændig ligeglad med jo”

Casper: “Ja okay, det kan jeg godt se”

Togmand: “Nyhederne der er på skærmen er der alt for kor kort tid. De kunne godt være sådan, at i stedet for det var reklame, reklame, reklame, så var der noget mere interessant at kigge på”

Casper: “Så man også selv får ngoet ud af at kigge på den?”

Pølsemand: “Ja, og derudover så er skærmen så tøt på, og det er så store pixels, så man kan ikke se en skid”

 Jeg bestiller en ristet hotdog

Pølsemand: “Man har jo også vænnet sig til at man ikke kan nå at læse det der står på den, og så er det jo ligemeget”

Togmand: Ja det var det jeg sagde med reklame, reklame, reklame”

Casper (til pølsemand): “Har du mange gæster der kigger på den?”

Pølsemand: “Naah for nu har jeg jo de rigtige aviser, så der kigger folk i stedet for”..

 

Flere kunder kommer ind, og interviewet stopper her.